Omschrijving taakveld
Tot dit taakveld behoren activiteiten gericht op het "op de kaart zetten" van de gemeente: promotionele activiteiten, gericht op het aantrekken van nieuwe bedrijvigheid en nieuwe werkers, aantrekken van overige instellingen ter versterking van het profiel van de gemeente, investeren in bovenlokale, regionale, landelijke en internationale kennis- en economische relatienetwerken, promotie toerisme, beurzen en jaarmarkten, toeristenbelasting, forensenbelasting, vermakelijkhedenretributies.
Wat willen we bereiken?
Ommen heeft en behoudt een positie als topspeler op het gebied toerisme en recreatie. Deze positie willen we ook houden buiten het regulier hoogseizoen om. Dit stimuleren wij door onder meer het realiseren van een krachtig en vitaal centrum.
Beleidskaders voor uitvoering
Geplande bijzonderheden in 2022
Doelstelling | Status | |
---|---|---|
Middelen
Bedragen x € 1.000 | R 2021 | B 2022 | B 2023 | B 2024 | B 2025 | B 2026 | |
Baten | |||||||
Economische promotie | 1.869 | 3.054 | 1.549 | 1.549 | 1.549 | 1.549 | |
Lasten | |||||||
Economische promotie | -211 | -334 | -154 | -154 | -154 | -154 | |
Totaal saldo | |||||||
Economische promotie | 1.658 | 2.719 | 1.395 | 1.395 | 1.395 | 1.395 | |
Verschil t.o.v. begr. vorig jaar | |||||||
Economische promotie | -1.325 |
Werkwijze Ommen 4.0
Zelf doen | Marketing en promotie Ommen |
---|---|
Samenwerken | Met recreatieondernemers in het Platform Recreatieondernemers. Met MarketingOost voor de promotie van het recreatie en toerisme van Ommen in het Vechtdal. In Vechtdalverband met andere gemeenten/ambtenaren via het ambtelijk overleg en bestuurlijk overleg (wethouder). |
Uitbesteden | De promotie en toerisme van Ommen in het Vechtdal loopt via Marketing-Oost door middel van Vechtdalmarketing. |